اختراع شگفت انگیز همکار ایرانی ایلان ماسک

به گزارش دوست داشتنی ها، ایسنا نوشت: یک استارت آپ آمریکایی ادعا کرد با یاری گرفتن از یک طراح ایرانی به نام افشین مِهین، رویای کار در خواب را به واقعیت تبدیل نموده و دستگاهی ساخته است که می تواند به کاربران یاری کند تا در رویاهای خود به خلق و کشف بپردازند.

اختراع شگفت انگیز همکار ایرانی ایلان ماسک

تصور کنید از ساعات خواب خود برای کار بر روی پروژه های خود بهره ببرید، برای ارائه های خود آماده شوید یا مهارت های خود را تقویت کنید. اگر چنین چیزی در دسترس باشد خیلی خوب خواهد بود، اینطور نیست؟

اکنون یک استارت آپ نو به نام پرافتیک(Prophetic) ادعا نموده که دستگاهی را توسعه داده است که به افراد یاری می نماید رویاهای خود را به نفع خود کنترل و از آنها استفاده نمایند.

شرکت پرافتیک که در ماه مارس امسال تاسیس شد، یک سربند به نام هالو(Halo) ساخته است که می تواند حالت خواب یا رویای شفاف(lucid dream) را القا کند. رویای شفاف به زمانی گفته می گردد که شما از خواب تماشا خود مطلع هستید و می توانید محتوای رویاهای خود را دستکاری کنید.

شرکت پرافتیک می گوید که استفاده از Halo می تواند رویاهای شما را به یک فضای کاری مجازی تبدیل کند که در آن می توانید هر کاری را که می خواهید، انجام دهید.

اریک وولبرگ بنیانگذار و مدیرعامل پرافتیک می گوید: شما چه مدیر عامل باشید، چه یک ورزشکار یا یک طراح وب، می توانید از رویاهای خود برای تمرین، ایجاد یا کشف احتمالات نو بهره ببرید.

سربند Halo اولین وسیله ای نیست که ادعا می نماید رویای شفاف را القا می نماید. بسیاری از محصولات دیگر مانند سربند، ماسک چشم، الکترود و مکمل ها به شما یاری می نمایند تا این شفافیت را به دست آورید. با این حال، پرافتیک می گوید که دستگاه آن متفاوت و موثرتر است، زیرا از پرتوهای متمرکز فراصوت برای تحریک یک منطقه خاص از مغز که در رویای شفاف درگیر می گردد، استفاده می نماید.

پرتوهای فراصوت که برای نظارت بر سلامت نوزاد در رحم(سونوگرافی) نیز استفاده می شوند، می توانند بخش های مسئول تصمیم گیری و مطلعی را در مغز فعال نمایند و در نتیجه شفافیت را تحریک نمایند.

پرافتیک با افشین مهین، بنیان گذار شرکت Card79 و طراح دستگاه نورا N1 برای ایجاد Halo همکاری می نماید. نورا شرکتی است که به وسیله ایلان ماسک تاسیس شده و در پی توسعه یک ایمپلنت مغزی است که با آن بتوان به افراد ناتوان بر اثر سکته مغزی یاری کرد. ضمن این که چنین محصولی می تواند کاربردهای بی شماری داشته باشد.

پرافتیک می گوید که پتانسیل رویای شفاف فقط حل مسائل خاص نیست، بلکه یافتن راه های نو و خلاقانه برای نزدیک شدن به موضوعاتی است که در بیداری نمی توانید به آنها فکر کنید. به عنوان مثال، یک ریاضیدان ممکن است پاسخ دقیق یک مسئله ریاضی را در خواب پیدا نکند، اما ممکن است روش های نوی را کشف کند.

وولبرگ می گوید آنها می خواهند به مشتریان خود کنترل را ارائه نمایند.

با این حال، همه ادعای پرافتیک را باور ننموده اند. آنتونیو زادرا، استاد روانشناسی در دانشگاه مونترال و متخصص خواب و رویا می گوید که القای رویای شفاف به این سادگی نیست. وی گفت که بسیاری از افرادی که رویای شفاف را تجربه می نمایند، اغلب فراموش می نمایند که در حال خواب تماشا هستند یا خیلی زود از خواب بیدار می شوند.

او بعلاوه گفت که کنترل یک رویا سخت تر از تصور ماست و احتیاج به تمرین و مهارت زیادی دارد. وی پیشنهاد کرد که افراد از تکنیک های دیگری مانند مدیتیشن، ثبت رویاها و تجسم برای افزایش شانس کنترل رویاهای خود استفاده نمایند.

وولبرگ با استناد به یک مجموعه مطالعات که سطح فعال شدن قشر پیش پیشانی مغز را با توانایی کنترل رویا مرتبط می کرد، به این تردید پاسخ داد. او گفت که هرچه تحریک بیشتر باشد، کاربران بهتر می توانند اهداف خود را کنترل نمایند. وی بعلاوه گفت که بسیاری از مطالعات، انجام آزمایش های اضافی را برای تایید فرضیه های خود توصیه می نمایند.

محصول پرافتیک متکی بر تحقیقات اجرا شده به وسیله موسسه Donders است که یک مرکز تحقیقات مغز در هلند است.

پرافتیک از روی مطالعات این موسسه مشخص خواهد نمود که چه منطقه ها خاص و مشخصی از مغز باید مورد هدف قرار گیرد و فرکانس امواج فراصوت برای القای رویاهای شفاف باید چگونه باشد. این شرکت انتظار دارد این داده ها را در بهار 2024 دریافت کند و دستگاه های خود را در بهار 2025 عرضه کند.

وولبرگ تخمین می زند که هالوها حدود 1500 تا 2000 دلار قیمت داشته باشند و مشتریان می توانند این محصول را از قبل با پیش پرداخت 100 دلاری قابل استرداد رزرو نمایند.

وولبرگ اعلام ننموده که تا به امروز چند نفر سفارش ثبت نموده اند، اما گفت که چند هفته اول پس از افتتاح سیستم رزرو به وسیله شرکت، چند صد هزار دلار عایدی از آن حاصل شده است که نشان می دهد فهرست انتظار برای هالو، هزاران نفر را شامل می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1543

به "اختراع شگفت انگیز همکار ایرانی ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع شگفت انگیز همکار ایرانی ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید