حدود 150 هواپیمای فعال داریم، در پی استفاده از ظرفیت هواپیماهای خارجی در مسیرهای داخلی هستیم

به گزارش دوست داشتنی ها، محمدرضا رضایی کوچی درباره شرایط ناوگان هوایی کشور و تمهیداتی که باید در طول اجرای برنامه هفتم توسعه برای ارتقای این ناوگان اندیشیده گردد، بیان نمود: ناوگان هوایی فاصله زیادی با آنچه که احتیاج است، دارد. اکنون به حدود 400 هواپیما احتیاج داریم اما حدود 150 هواپیمای فعال داریم که در حال فعالیت هستند. فاصله زیادی بین احتیاج ناوگان با ناوگان فعال وجود دارد. به همین علت است که بعضی شرکت های هواپیمایی نیز بلیت ها را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند.

حدود 150 هواپیمای فعال داریم، در پی استفاده از ظرفیت هواپیماهای خارجی در مسیرهای داخلی هستیم

وی در ادامه با بیان اینکه به هر دلیلی در طول چند سال گذشته نتوانستیم هواپیما وارد کنیم، اظهار کرد: اکنون شرایط ناوگان هوایی کشور چندان مناسب نیست، عمر ناوگان هوایی بالا رفته است و از سوی دیگر روزانه تقاضا برای استفاده از پروازها در حال افزایش است، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت ناوگان هوایی با مشکل روبرو است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: ما در برنامه هفتم توسعه این پیشنهاد را طرح نموده ایم که با رعایت ملاحظات مسائل امنیتی و زیر نظر سازمان هواپیمایی از ظرفیت ایرلاین های خارجی در مسیرهای داخلی استفاده کنیم. اکنون ایرلاین های خارجی به داخل کشور ما پرواز دارند، به عنوان مثال ایرلاین خارجی وارد فرودگاه امام (ره)، فرودگاه مشهد یا فرودگاه شیراز شده و از قطر یا عمان یا دبی مسافر می آورد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه این هواپیماهای خارجی می توانند در مسیرهای داخل کشور نیز پرواز داشته باشند تا مردم برای دریافت بلیت هواپیما گرفتار نشوند، گفت: اکنون به این مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مجلس ایراداتی گرفته شد و در کوشش هستیم تا ایرادات را رفع کنیم.

رضایی کوچی اضافه نمود: از نظر بنده با استفاده از ظرفیت ایرلاین های خارجی خیلی از مسائل حمل و نقل هوایی حل خواهد شد و شاهد ارتقای کیفیت پروازها خواهیم بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: bestlike.ir شناسه مطلب: 1540

به "حدود 150 هواپیمای فعال داریم، در پی استفاده از ظرفیت هواپیماهای خارجی در مسیرهای داخلی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 150 هواپیمای فعال داریم، در پی استفاده از ظرفیت هواپیماهای خارجی در مسیرهای داخلی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید